The Power of Organizational Values - O Poder dos Valores Organizacionais
Five ways you can better live up to the values of your organization:
1. Have the values of your organization visible in your office and readily accessible in your mind. Most organizations use framed pictures or posters, but there are other creative ways you can display them. I have visited companies that have their core values on their badges, on their computer screens and even on their business cards. There are other organizations that have their core values printed in some of their internal forms, and others that train their front line employees to spell out their values in their direct contact with clients. All these creative ways of making organizational values more visible and accessible to the internal and external public are very powerful!
2. Communicate these values frequently and consistently to all your internal and external publics.
Values are a great introduction and/or conclusion for any speech and written communication you make, because they add a strong "organizational identity" and credibility to what you are saying.
3. Demonstrate enthusiasm and passion when presenting the organizational values for new members who are joining your organization. Recent researches showed that new talents felt more attracted for an organization in which they found similarity between their personal values and the organization's values. Since their first contact, they need to learn from you why these values exist in your organization and why they are at the core of your business.
4. Practice what you preach. Acknowledge all people who have achieved something which particularly emphasizes and materializes your organization's values, and confront those who don't live up to them.
5. Keep motivation going. In any good or difficult moment you face, make a good use of your personal values and the core values of your organization to motivate you and others, and get things done.
Last but not least... make sure that RESPECT FOR PEOPLE is the number one among your core values.
TRADUΓΓO: Valores direcionam os comportamentos!
Cinco maneiras atravΓ©s das quais vocΓͺ pode vivenciar melhoros valores da sua organizaΓ§Γ£o:
- Tenha os valores da sua organizaΓ§Γ£o expostos em local visΓvel no seu escritΓ³rio, e prontamente acessiveis em sua mente - A maioria das organizaΓ§Γ΅es utilizam quadros emoldurados ou "posters", mas existem outras formas criativas que vocΓͺ pode utilizar para apresentΓ‘-los. Eu visitei algumas empresas que tΓͺm seus valores essenciais impressos nos crachΓ‘s, em suas telas de computador e atΓ© nos seus cartΓ΅es de visita. Existem outras organizaΓ§Γ΅es que tΓͺm os seus valores essenciais impressos em seus formulΓ‘rios, e otras que treinam seus empregados de linha de frente, a verbalizar seus valores essenciais durante seu contato direto com os clientes. Todas estas maneiras de tornar os valores organizacionais mais visΓveis e acessΓveis para o pΓΊblico interno e externo sΓ£o muito poderosas!
- Comunique esses valores com frequΓͺncia e consistentemente para todo o seu pΓΊblico interno e externo - Valores sΓ£o excelentes recursos para a introduΓ§Γ£o e/ou conclusΓ£o de seus discursos, apresentaΓ§Γ΅es e comunicaΓ§Γ΅es escritas, porque eles agregam uma forte "identidade organizacional" e credibilidade ao que vocΓͺ estΓ‘ dizendo.
- Demonstre entusiasmo e paixΓ£o quando estiver apresentando os valores organizacionais para os novos membros de sua organizaΓ§Γ£o - Pesquisas recentes demonstraram que novos talentos se sentiram mais atraΓdos por organizaΓ§Γ΅es nas quais eles encontraram mais semelhanΓ§as entre os seus valores pessoais e os valores da organizaΓ§Γ£o. Desde o primeiro contato, eles devem aprender atravΓ©s de vocΓͺ, porque estes valores existem e porque eles fazem parte da essΓͺncia do negΓ³cio.
- Pratique o que vocΓͺ prega - ReconheΓ§a todas as pessoas que tenham atingido algum resultado que particularmente dΓ‘ Γͺnfase e materializa os valores organizacionais, e questione aqueles que nΓ£o correspondem Γ s expectativas destes valores.











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