Management of Changes (I)- Gerenciamento de Mudanças(I)



Once I heard a definition of CHANGE, which one I really liked: "Change is something about endings, but also about beginnings, when old patterns vanish and new ones emerge." - Unknown author.

Nowadays, in this dynamic, fast and ever changing business environment, the management of changes and transitions is very important in any organization.

Leaders must raise awareness to their organizations of the fundamentals around managing change, and access if their people understand and are engaged with changes and transitions. Changes always triggers in people, surprise, resistance and other kind of behaviors and emotions, therefore we can call these moments of change, moments of "CRISIS".

In any kind of CHANGE or CRISIS, fostering and building understanding and resilience and flexibility, is really very critical. In these moments stress levels rise, and people move through these challenging moments different ways and at different speeds, because each individual is essentially different from all others.

There are ways Leaders can play a strong role in helping their people though any change process:

- Listening to their fears and concerns;

- Analyzing and understanding their perspectives;

- Supporting and encouraging them to move forward;

- Being honest in sharing their knowledge and perspectives about the change or transition taking place.

There is a quote from Gene Klann, a Senior Faculty Member of the Center for Creative Leadership in Greensboro, NC about crisis, I heard during a training session and I kept in my personal notebook : "A crisis has the potential to divide an organization's past from its future, to replace security with insecurity... A crises also has the potential to swap routine with creativity and to shift an organization from "business as usual" into significant change."

Ronaldo Costa Pinto

TRADUÇÃO: Uma vez ouví uma definição sobre MUDANÇAS, que eu realmente gostei: " Mudança é algo sobre finalizações/terminos, mas também sobre inicios, quando padrões antigos desaparecem e outros novos emergem."- Autor desconhecido.

Atualmente, neste ambiente de negócios dinâmico, rápido e em contínua mudança, o gerenciamento das mudanças e das transições é muito importante em qualquer organização.

Os líderes devem aumentar a conscientização das organizações dos fudamentos acerca do gerenciamento de mudanças, e verificar se o seu pessoal entende e está comprometido com as mudanças e transições. Mudanças sempre despertam nas pessoas surpresa, resitência, e outros comportamentos e emoções, portanto podemos chamar estes momentos de mudança, de momentos de "CRISE".

Em qualquer tipo de mudança ou crise, a busca e a construção da compreensão e da resiliência e flexibilidade é realmente muito importante. Nestes momentos os níveis de estresse aumentam, e as pessoas passam por esses momentos desafiadores, de diferentes maneiras e em rítmos diferentes, porque cada indivíduo é diferente de todas os outros.

Existem maneiras através das quais os líderes podem desempenhar um papel importante em ajudar às pessoas de sua equipe, durante qualquer processo de mudança:

- Ouvindo os temores e preocupações delas;

- Analizando e compreendendo os pontos de vista delas;

- Dando suporte e encorajando-as a seguir em frente;

- Sendo honesto, compartilhando o que conhece e pensa sobre a mudança ou transição que está acontecendo.

Existe uma citação de Glen Klann, que ouvi durante um treinamento e mantive no meu caderno de anotações: " Uma crise tem o potencial de separar o passado do futuro de uma organização, de substituir segurança por insegurança... Uma crise também tem o potencial de substituir a rotina pela criatividade e de mudar uma organização de "negócio comum" para uma de mudança significativa."

Ronaldo Costa Pinto

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