Tips For Attracting External Talents - Dicas Para Atrair Talentos Externos

“A really great talent finds its happiness in execution.”
- Johann Wofgang von Goethe (1749-1832) - German Poet, Novelist.
"An idea can turn to dust or magic, depending on the talent that rubs against it. "
- William Bernbach (1911-1982) - Advertising Creative Director - New York City.

Agility and good communication are essential success factors when we are searching for an external talent for our organization.

Basically, the quality of our hiring process will determine if you will be able to attract the kind of professional we want and need.

For making our hiring process more effective, we should take into consideration the following:

- Get all needed internal approvals before we get started with contacting external candidates. Our hiring process becomes very visible in today's competitive talent acquisition market, and it tells a lot about your company's organizational culture.

- Present a good job description. We should not be adding or changing the job requirements after the job was announced.

- Clearly define who gets involved in our hiring process : Hiring Manager, Talent Acquisition or Recruiting Coordinator (internal and/or external), interviewers, etc.

- The Hiring Manager should clearly communicate to final candidates, by when they should expect hearing a final feedback from him/her- either a job offer or a polite "thank you for your participation".

- As the hiring process progresses to its final steps, make sure that the Hiring Manager is the one in closer contact with the final candidate. The Hiring Manager should not delegate this task to an internal Talent Acquisition Coordinator or to an external Headhunter.

Last but not least, we should avoid changes of already scheduled appointments we have communicated to your candidates. Also we should avoid too many and recurrent interviews. Despite changes of plans might happen in any company, from an outside perspective these facts may be misunderstood by candidates as a lack of interest, or as an organizational culture issue in our company.

Ronaldo Costa Pinto

TRADUÇÃO: "Um verdadeiro grande talento, encontra felicidade na execuΓ§Γ£o."
- Johann Wofgang von Goethe (1749-1832) - Poeta alemΓ£o, novelista.

"Uma idΓ©ia pode se transformar em peira ou magia, a depender do talento que a fricciona."
- William Bernbach(1911-1982) - Diretor de Criatividade de Propaganda - New York City

Agilidade e boa comunicaΓ§Γ£o sΓ£o fatores de sucesso essenciais quando estamos buscando um talento externo para a nossa organizaΓ§Γ£o. BΓ‘sicamente, a qualidade do nosso processo de contrataΓ§Γ£o vai determinar se seremos capazes de atrair o tipo de profissional que queremos e precisamos. Para tornar o nosso processo de contrataΓ§Γ£o mais efetivo, nΓ³s deveriamos levar em consideraΓ§Γ£o o seguinte:

- Obter todas as aprovaΓ§Γ΅es internas necessΓ‘rias, antes de comeΓ§ar a entrar em contato com os candidatos. O nosso processo de contrataΓ§Γ£o fica muito visΓ­vel no competitivo mercado de busca de talentos, e este processo diz muito sobre a nossa cultura organizacional.

- Apresentar uma boa descriΓ§Γ£o do cargo. NΓ³s nΓ£o deveriamos acrescentar ou mudar requisitos dos cargos depois que este foi divulgado.

- Definir claramente quem estarΓ‘ envolvido no processo de busca: LΓ­der da busca, coordenador de recutamento ou de busca de talentos ( interno e/ou externo), entrevistadores, etc.

- O lΓ­der da busca, vocΓͺ deveria comunicar claramente para os seus candidatos finalistas, atΓ© quando eles deveiam esperar uma posiΓ§Γ£o final - Uma oferta de trabalho ou um educado "muito obrigado pela sua participaΓ§Γ£o".

- Quando o processo chega nas etapas finais, tenha certeza de que o lΓ­der da busca Γ© quem mantΓ©m um contato mais prΓ³ximo com o candidato finalista. O lider da busca nΓ£o deveria delegar esta tarefa para o corrdenador de recrutamento ou "head hunter" externo.

Por ΓΊltimo mas nΓ£o menos importante, deveriamos evitar mudanΓ§as nos compromissos jΓ‘ agendados, e comunicados aos candidatos. Devemos tambΓ©m evitar demasiadas entrevistas e entrevistas recorrentes. Apesar de mudanΓ§as de planos poderem ocorrer em qualquer empresa, visto de fora, estas mudanΓ§as podem ser interpretadas como falta de interesse, ou algum problema na cultura organizacional de nossa empresa.


Ronaldo Costa Pinto

Comments

Popular Posts