The Power of a Customer Driven Organizations - O Poder das Organizações Voltadas para seus Clientes
The challenge in any organization is to cause good customer service to multiply. If a positive attitude with customers becomes the norm, companies will retain their best customers, and will attract new ones.
Unfortunatelly, we frequently experiment poor customer service attitudes from private companies in which attention to customers should be their number one priority in nowadays highly compettive business world.
The ideal customer service is hard to define, but, we all recognize it when we get it. Once I heard a quote, I don't know who is the author : "Customer service is not a department, it’s an attitude".
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Successful companies internalize the customer service concepts in all their functions. Their employees while performing their jobs, deal with their colleagues as they were their "internal clients". This change in attitude got started back in the 80's, during the awakeness of the Quality Performance philosophy.
Claus Moller, Consultant and Author, said: “A complaint is a gift”. Let's change our attitude and learn from the complaints we get, and let's do all we can to avoid new complaints from our clients!
Ronaldo Costa Pinto
Claus Moller, Consultant and Author, said: “A complaint is a gift”. Let's change our attitude and learn from the complaints we get, and let's do all we can to avoid new complaints from our clients!
Ronaldo Costa Pinto
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TRADUÇÃO: O desafio em qualquer organização é fazer com que o bom serviço a clientes se multiplique. Se a atitude positiva com clientes se torna a norma, as companhias vão manter os seus melhores clientes, e conquistar novos.
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Infelizmente, com frequência experimentamos atitudes de serviço a cliente ruins vindas de empresas privadas, para as quais a atenção a seus clientes deveria ser a prioridade neste mundo altamente competitivo de hoje.
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As companhias de sucesso internalizam os conceitos de serviço ao cliente em todas as suas funções. Os seus empregados, no desempenho do trabalho, lidam com os colegas como se ele fossem seus "clientes internos".
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O serviço ao cliente ideal é dificil de definir, mas nós todos o reconhecemos quando somos bem atendidos. Em algum momento escutei uma frase que desconheço quem foi o autor: "Serviço ao cliente não é um departamento, e, sim, uma atitude". Esta mudança de atitude começou nos anos 80, durante o despertar da filosofia de Qualidade e Produtividade.
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Claus Möller, consultor e autor, disse: "Uma reclamação é um presente". Vamos, então, mudar a nossa atitude, e aprender com as reclamações que recebemos. E vamos fazer todo o possível para evitar receber novas reclamações de nossos clientes.
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Ronaldo Costa Pinto
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