Performance Feedback - Feedback de Desempenho
“Know your strengths. Apply them to areas in your organisation where you can make a contribution. Make sure your values and the values of the organisation are compatible.”
- Peter Drucker
Performance feedback must be an on-going, continuous process between manager and employee about the performance expected and the performance exhibited by both - employee and manager.
Employee - it has to be always tied to the performance standards on WHAT and HOW goals were performed.
Manager- it has to be tied to the leadership attributes demonstrated, and support given to the employee's goals achievement.
A constructive feedback recognizes areas of superior performance and areas for development and improvement. Many authors agree on the following five characteristics of good performance feedback:
- SPECIFIC, rather than general.
- BEHAVIOR BASED, not personal.
- TO MOTIVATE, not hurtful.
- AT THE RIGHT TIME, not too early or too late.
- CLEAR and CANDID, to avoid misunderstanding and possible distortions.
TRADUÇÃO: "Conheça os seus pontos fortes. Os aplique em áreas da sua organização nas quais você pode contribuir.Tenha certeza que os seus valores e os valores da organização são compatíveis."
- Peter Drucker
Feedback de desempenho deve ser um processo contínuo entre gestores e colaboradores sobre o desempenho esperado e o desempenho demonstrado por ambos - colaborador e gestor.
Colaborador - Deve sempre estar ligado aos padrões de desempenho no O QUE e no COMO as metas foram desempenhadas.
Gestor - Deve sempre estar ligado aos atributos de liderança demonstrados , e pelo apoio oferecido no atingimento de metas do colaborador.
Um feedback construtivo preza por reconhecer as áreas de bom desempenho e aquelas que precisam de desenvolvimento,mehoria. Muitos autores concordam com estas cinco características de um bom feedback de desempenho:
- ESPECÍFICO, em vez de genérico.
- COM BASE NO COMPORTAMENTO, não em características pessoais.
- PARA MOTIVAR, não para ferir.
- NO MOMENTO CORRETO, não cedo ou tarde demais.
- CLARO e TRANSPARENTE, para evitar o não entendimento e distorções.
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