Performance Feedback - Feedback de Desempenho


“Know your strengths. Apply them to areas in your organisation where you can make a contribution. Make sure your values and the values of the organisation are compatible.”

- Peter Drucker

Performance feedback must be an on-going, continuous process between manager and employee about the performance expected and the performance exhibited by both - employee and manager

Employee - it has to be always tied to the performance standards on WHAT and HOW goals were performed.

Manager- it has to be tied to the leadership attributes demonstrated, and support given to the employee's goals achievement.

A constructive feedback recognizes areas of superior performance and areas for development and improvement. Many authors agree on the following five characteristics of good performance feedback:

- SPECIFIC, rather than general.

- BEHAVIOR BASED, not personal.

- TO MOTIVATE, not hurtful.

- AT THE RIGHT TIME, not too early or too late.

- CLEAR and CANDID, to avoid misunderstanding and possible distortions.

TRADUÇÃO: "Conheça os seus pontos fortes. Os aplique em áreas da sua organização nas quais você pode contribuir.Tenha certeza que os seus valores e os valores da organização são compatíveis."

- Peter Drucker

Feedback de desempenho deve ser um processo contínuo entre gestores e colaboradores sobre o desempenho esperado e o desempenho demonstrado por ambos - colaborador e gestor.

Colaborador - Deve sempre estar ligado aos padrões de desempenho no O QUE e no COMO as metas foram desempenhadas.

Gestor -   Deve sempre estar ligado aos atributos de liderança demonstrados , e pelo apoio oferecido no atingimento de metas do colaborador.

Um feedback construtivo preza por reconhecer as áreas de bom desempenho e aquelas que precisam de desenvolvimento,mehoria. Muitos autores concordam com estas cinco características de um bom feedback de desempenho:

- ESPECÍFICO, em vez de genérico.

- COM BASE NO COMPORTAMENTO, não em características pessoais.

 - PARA MOTIVAR, não para ferir.

- NO MOMENTO CORRETO, não cedo ou tarde demais. 

- CLARO e TRANSPARENTE, para evitar o não entendimento e distorções.

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