Professional Branding - "Branding" Profissional


In the business world, BRAND is defined as the collective characteristics that the market attributes to a given product or service. Whether or not we use them it would be irrelevant, because what is really important is which specific brand characteristics we associate with each product or service.

Many authors have presented concepts of  PERSONAL and PROFESSIONAL branding, as actions we take, implement for communicating our personal and professional characteristics, achievements, talents, we want to be associated with us.

There is no doubt that nowadays a positive PERSONAL and PROFESSIONAL branding become very relevant and important, because we are much more exposed to multiple communities and organizations, throughout the business environment, social media, etc. In this open, global environment our personal and professional characteristics are communicated through our actions, attitude, behavior, language, visual, etc. The branding guru Chris Olson describes these so called brand touchpoints of influence as “all of the physical, communication, and human interactions”.

In my opinion, personal and professional branding are complementary. Take a look at these concepts:

 - We do PERSONAL BRANDING by showing ourselves as individuals, highlighting the strengths for which we want to be known by others.

- We do PROFESSIONAL BRANDING  by presenting our strengths, talents, abilities, knowledge we want to be known and recognized in the business world. Branding ourselves professionally is more than showing who we are as individuals. It is about making ourselves visible , available, and relevant to our professional network, now and in the future.

In summary, we create our professional branding starting with the best aspects our our personal branding that better represent us in a professional environment, and we present them to employers, clients and network contacts.

Food for thoughts - What are you doing for creating your professional branding?

Tradução: No mudo dos negócios, MARCA é definida como o conjunto de características que o mercado atribui a um dado produto ou serviço. É irrelevante se usamos ou não estes produto ou serviço, porque o que realmente importa são as características específicas da marca que nós associamos com cada produto ou serviço. 

Muitos autores têm apresentado o conceito de criarmos um "branding" pessoal e profissional, através das ações que tomamos e implementamos para comunicar as características, realizações e habilidades pessoais e profissionais que queremos que sejam associadas à nossa imagem. 

Não há dúvida que hoje em dia termos um positivo "branding" pessoal e profissional é ainda mais importante porque estamos muito mais expostos a diversas comunidades e organizações, através do nosso ambiente de negócios, mídia social etc. Neste ambiente global e aberto, as nossas caracteristicas pessoais e profissionais são comunicadas através das nossas ações, atitudes, comportamentos, linguagem, visual, etc.   O guru de "branding" Chris Olson define estes pontos de influência como "todas as interações físicas, de comunicação, e humanas".

Na minha opinião,"branding" pessoal e profissional são complementares. Dê uma olhada neste conceitos:

- Fazemos o nosso "branding" pessoal mostrando-nos como indivíduos, reforçando os pontos fortes que queremos que sejam conhecidos pelos outros.     

 - Fazemos o nosso "branding" profissional apresentando os nossos pontos fortes, talentos, habilidades, conhececimentos que queremos que sejam conhecidos e reconhecidos no mundo dos negócios. É mais do que mostrar-nos como indivíduos. É como nos tornarmos visíveis, acessíveis e importantes parara a nossa rede profissional, agora e no futuro. 

Em resumo, criamos a nosso "branding" profissional a partir do que há de melhor no nosso "branding" pessoal. Aqueles pontos que melhor nos representa no ambiente profissional, e os apresentamos aos empregadores, clientes, e toda a nossa rede de contatos.

Para refletir - O que você está fazendo para criar o seu "branding" profissional ?  

Comments

Popular Posts