Setting New Year's Professional Goals - Estabelecendo Planos Profissionais Para o Novo Ano


"Life is change, but growth is optional."
- Unknown Author


At the beginning of a new year it is good practice to do a self-analysis, asking ourselves questions related to our professional plans. Take a minute to read and think about the following:
.
- Am I happy with the organization/company I currently work for? Does my organization/company offer the type of career and job opportunities I am looking for?

- Do the CORE VALUES of my current organization/ company make a good match with my personal core values? Am I fully expressing these CORE VALUES in my work? Am I inspiring my colleagues with positive behaviors, attitudes, and actions I take?

- Am I interested in other organizations/companies? What am I doing to make contact with them?

- Am I interested in developing my own company/organization? What am I doing to make it happen?

- Am I in the CAREER PATH I wanted to be?

- Am I happy with my current JOB? What else can I do to really make a difference in my current JOB? Am I being recognized for achievements and contributions in my current JOB?

- Am I learning new things and searching for new LEARNING/ DEVELOPMENT opportunities?

- Am I having the needed coaching, mentoring, and counseling? Am I helping others in their development plans?

- What new and concrete actions am I taking for expanding my PROFESSIONAL NETWORK?

In our lives we always find new opportunities, and to succeed we must explore them, making wise choices.
By answering these and other inner questions, we can better set our professional goals for the new year.
.
Link to the previous post - "Building Effective Partnerships": http://hrising.blogspot.com/2010/09/building-bridges-for-effective.html

GOOD LUCK!
.
Ronaldo Costa Pinto
.
TRADUÇÃO: "A vida é mudança, mas o crescimento é opcional" - Autor desconhecido.
.
No início de um novo ano é uma boa prática fazer uma auto-análise, nos perguntando sobre quais são os nossos planos profissionais. Durante alguns minutos leia e reflita sobre as perguntas abaixo:
.
- Estou satisfeito com a organização/empresa para a qual trabalho? A minha organização/ empresa oferece o tipo de carreira e oportunidades de trabalho que estou buscando?
.
- Os valores essenciais da minha organização/ empresa atual combinam com os meus valores essenciais pessoais. Estou expressando plenamente este valores essenciais no meu trabalho? Estou inspirando os meus colegas com os meus comportamentos positivos, atitudes e ações positivas.
.
- Estou interessado em em outras organizações/ empresas? O que estou fazendo para manter contacto com elas?
.
- Estou interessado em desenvolver a minha própria organização/ empresa? O que estou fazendo para que isso aconteça?
.
- Estou na carreira profissional que gostaria de estar?
.
- Estou contente com o meu cargo atual? O que mais posso fazer para me diferenciar no meu cargo atual? Estou sendo reconhecido pelos meus resultados e pelas minhas contribuições?
.
- Estou aprendendo coisas novas e buscando novas oportunidades de aprendizado/ desenvolvimento?
.
- Estou tendo o acompanhamento e o aconselhamento necessário? Estou ajudando às outras pessoas nos seus planos de desenvolvimento?
.
- Que novas e concretas ações estou tomando para para expandir a minha REDE DE RELACIONAMENTO PROFISSIONAL?
.
Nas nossas vidas sempre encontramos novas oportunidades, e para ter sucesso, temos que explorá-las e escolher sábiamente as melhores opções. Respondendo estas e outras perguntas, nos ajuda a melhor estabelecer os nossos planos profissionais para o novo ano que hora se inicia.
.
Link para a publicação anterior - "Construindo Parcerias Efetivas": http://hrising.blogspot.com/2010/09/building-bridges-for-effective.html
.
BOA SORTE!
.
Ronaldo Costa Pinto

Comments

Popular Posts