Multicultural Awareness for Business Success


"Communication always takes place between individuals, and individuals always behave based on what they learned in their culture."

One of the biggest challenges with today's globalization of business, is to better understand how people from cultures different from yours act, speak, decide and do business, therefore, multicultural awareness becomes an important competitive advantage element for any business.

I would like to recommend a book which is a great guide for helping you out to better interface with people from different cultures, and get you ready to do business in sixty countries:
KISS, BOW or SHAKE HANDS - Authors: Terri Morrison, Wayne A. Conaway and George A. Borden-Ph.D. The authors cover in this book : Cultural overviews, behavior styles, negotiating techniques, protocol and business practices.

Hans Koehler says in the preface of this book: " The prosperity of modern business is contingent upon successful globalization. Globalization, by definition requires you deal with, sell to, and/or buy from people in other countries. These people probably speak different languages, have different cultural attitudes, and have different historical backgrounds."

Link to Amazon.com: http://www.amazon.com/Kiss-Bow-Shake-Hands-Countries/dp/1558504443

Ronaldo Costa Pinto

TRADUÇÃO: "A comunicação sempre acontece entre indivíduos, e os indivíduos sempre se comportam com base no que aprenderam nas suas culturas de origem."

Hoje um dos maiores desafios com a globalização de negócios, é entender melhor como pessoas de culturas diferentes da sua, agem, falam, decidem e negociam, portanto, a percepção cultural passa a ser um importante elemento de vantagem competitiva para qualquer negócio.

Eu gostaria de recomendar um livro que é um excelente guia para ajudá-lo a interagir melhor com pessoas de diferentes culturas, e prepar-se para negociar em sessenta países diferentes: "Beijar, curvar-se ou apertar mãos" escrito por Terri Morrison, Wayne A. Conaway and George A. Borden-Ph.D. Os autores abordam neste livro temas como: Visões Cultuais, estilos comportamentais, técnicas de negociação, protocolos e práticas de negócios.


Han Koehler diz no prefácio deste livro: " A prosperidade dos negócios modernos depende de uma globalização bem sucedida. Globalização, por definição, requer que você lide com, venda para, e/ou compre de pessoas de outros países. Estas pessoas provavelmente falam outros idiomas, têm diferentes atitudes culturais, e têm diferente formação."

Ronaldo Costa Pinto

Comments

Popular Posts