Use of Social Media in HR - Uso da Mídia Social em RH

About a decade ago if HR professionals wanted to share or communicate any information regarding job and career assignments, recruitment, talents increasing retention etc., they would engage in a long process that consumed time, labor and money, through various traditional tools.

Today, like every other aspect of business communications, the new trend we see is the incredible impact social media is making on human resources outreach, as a communication channel to promote many HR processes and opportunities. The HR professionals can make use of social media to work in recruitment, employee engagement, increasing talents retention and much more.

All we need is a click of a button to reach and connect to the rest of the world. This online global village has given rise to the popularity of social media networks where a virtual platform is constructed to interact with likeminded individuals. The effectiveness of existing social media networks have given HR industry a good tool to recruit and reach a mass number of desirable candidates.

These are the most known and used tools: LinkedIn as a recruiter and as an employee/colleagues social media for business. Facebook and Twitter as a method of engaging with friends, wich may also include colleagues. Blogging to exchange thoughts and information.

Ronaldo Costa Pinto

TRADUÇÃO: Há uma década, se os profissionais de RH quisessem comunicar ou compartilhar informações sobre oportunidades de carreira, recrutamento, aumento da retenção de talentos, etc., eles teriam que passar por um longo processo, que consumia tempo, trabalho e dinheiro, através de ferramentas tradicionais.

Hoje, como em qualquer aspecto da comunicação de negócios, a nova tendência com incrível impacto, é como o uso da mídia social está ampliando o alcance das ações de RH, como um canal de comunicação para os seus vários processos e oportunidades. Os profissionais de RH podem usar a mídia social para trabalhar em recrutamento, engajamento de empregados, aumento da retenção de talentos, e muito mais.

Tudo o que precisamos é usar o nosso computador para ter acesso e conectar-se com o mundo. Esta comunidade global computadorizada, fez crescer a popularidade das redes de mídia social onde a plataforma virtual existe para a interação entre as pessoas com os mesmos interesses. A eficácia das redes de mídia social existentes, deram à indústria de RH uma boa ferramenta para recrutar, e, através delas, alcançar um número maior de candidatos desejados.

As ferramentas mais conhecidas e utilizadas são: LinkedIn como recrutador e como mídia social profissional para empregados/colegas. Facebook e Twitter como métodos de se conectar com amigos, o que pode também incluir os colegas. Blogging para compartilhar idéias e informações.

Ronaldo Costa Pinto

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