Attitudes That Make a Big Difference - Atitudes Que Fazem uma Grande Diferença


During the spring of 1994, while I was working in Guarujá- São Paulo, I observed that there was a small tourism information office across the street I had to pass by when driving to my office. I noticed it was really an unique place, despite it was very small and simple. The reason it looked so special was the colourful flowers placed on the grass around this small office. One day I parked my car there, and visited this place.

The Receptionist of this office welcomed me, and I told her how pleasant it was seeing this nice little garden. She said - "I want my work space to be the most inviting one in this town", and explained to me that everyday since she had this job, in her way from home to her office, she picked flowers which felt down from the trees, and before opening the office's door she dedicated some time decorating the small lawn with these flowers.

I asked her - why do you do this? and she answered with enthusiasm - "This is my workplace where I stay the whole day. I want to make it a welcoming place to all tourists visiting Guarujá!"

Food for thoughts - What simple things should you do to make a difference in your job?

Ronaldo Costa Pinto
.
TRADUÇÃO:
Durante a Primavera de 1994, quando eu trabalhava no Guarujá - São Paulo, observei que havia um pequeno posto de informações turísticas, do outro lado da rua pela qual eu passava indo para meu escritório. Eu logo notei que este era um local diferenciado, apesar de ser muito pequeno e simples. A razão pela qual este local parecia ser tão especial, eram as flores coloridas colocadas sobre o gramado ao redor deste pequeno posto de serviços. Um dia eu estacionei o meu carro e fui visitar este local.
.
A recepcionista deste posto de serviços me recebeu, e eu disse a ela quão agradável era ver este pequeno jardim. Ela disse - "Eu quero que o meu local de trabalho seja o mais convidativo nesta cidade", e em seguida explicou para mim que todos os dias, desde que começou a trabalhar neste local, no caminho desde sua casa até o trabalho, ela coletava flores que haviam caído das árvores, e antes de abrir as portas do posto de serviços, ela decorava o jardim com estas flores.
.
Eu então perguntei - Por que você faz isso? E ela respondeu com entusiasmo - "Este é o meu local de trabalho, onde passo todo o meu dia. Eu quero que este lugar seja convidativo para todos os turistas que visitam o Guarujá. "
.
Para refletir/pensar - Que coisas simples como esta, você pode fazer para realizar algo diferente no seu trabalho?
.
Ronaldo Costa Pinto

Comments

Popular Posts